Silberfuchs

Silberfuchs verbindt senioren en hun vertrouwde kring. Door middel van een smartwatch zijn de senioren in contact met hun vertrouwde kring (thuiszorg, familie en vrienden).

De opdracht

Verbeter de bestaande applicatie van Silberfuchs met behulp van overtuigende principes (seductive principles). Deze principes moeten op drie onderdelen in de applicatie worden toegepast, namelijk: het aanmeldproces, het overzicht van de zorgverleners en de noodoproepen.

De aanpak

Voor elk onderdeel is onderzoek gedaan naar de business goals, behavioral goals en tasks. Daarna heb ik uitgezocht welke principes ik per onderdeel kan toepassen. De principes komen van de ‘Mental Notes Cards’ van Stephen P. Anderson en van Dr. Robert Cialdini.

Na het kiezen van de principes heb ik schetsen gemaakt en die omgezet in Hi-Fi ontwerpen. Het proces en de schermen heb ik verwerkt in een ontwerpdocument met daar een duidelijke beschrijving welk principe waar is toegepast en waarom.

Het prototype is hier te zien.

Terug naar portfolio